Ehk suisa selle aasta viimane kivil käimine

dav

Meil käis nädalavahetusel taas külaline meie vennasvabariigist, nii et tahtsime talle näidata seda kõige suuremat, mis meil on, ja viisime ta Jaani-Tooma suurkivile. Suur oli tema küll. Tarmo tõestas, et ta oskab väga kenasti sõlmi teha …

dav

ja vedas köie üle kivi, et need, kes liigseid riske võtta ei taha, saaksid slabi köies ronida (ja et teistel oleks kukkumise korral siiski teoreetiline võimalus köiest kinni rabada). Johanna kasutas juhust ja proovis enesejulgestuses slabironimise ja laskumise ise järele:

davdav

Lätlased tegid üldiselt lätlaste asju, ei vaja kommentaare vist:

dav

Karums, noh, muidugi ta naeratab.

Noh ja siis roniti ja roniti ja roniti:

btydavdav

dav

davdavdavdavdav

Need pildid võtavad täiega sõrmed kihelema, eks?

Ahjaa, näitaksin teile seda ka, kuidas meil kätelseis edeneb, aga ma ei saa seda teha, sest Karlis kustutas “kogemata” enda video ära. Nii et jälle olete ilma. Aga muidu edeneb täiega.

Advertisements

Alustuseks

Kuna me alustame kohe varsti harjutuste ja targutamisega ning hakkame teile iga kord meelde tuletama, kuidas õigesti käsi hoida, jalgu hoida, seista, hingata jne (õpetaks keegi ometi mulle ka!), ja teie hakkate seda umbes 10 sekundiga ära unustama, sest seda infot on lihtsalt nii palju, siis mõtlesin inimeste elu natuke kergemaks teha.

Või noh, teie kohta ma ei tea, aga mul on endal kergem, kui ma saan mõne asja üle juba kodus järele mõelda ja saan trennis siis natukenegi paremini aru, millest üldse jutt käib. Nii et vaadake seda videot (ja kui jaksu on, siis ka selle teist osa) ja proovige siin õpitut trenni tulles seinal rakendada. Räägitakse põhimõtteliselt kõigest, mida üks algaja teada võiks jalatöö ja asendite kohta, nii et see on VÄGA kasulik.

Lisaks. Kes tahaks selle kohta lugeda, aga päris lehti keerata ei oska, siis üks ronimisõpik on mul ka pdf-idena kuskil olemas. Kui huvi on, saan netti üles lükata, aga selleks peate ise küsima.

Kaljuronimise demotreening

20160913_185107

Meil oli teisipäeval kõigile huvilistele demotreening – ja huvilisi oli palju. Üritasime Tarmoga neid kokku lugeda, aga sõrmedest kahepeale ka ei piisanud ja me oleme mõlemad humanitaarid. Üle 40 igatahes, nii et ilmselgelt ronimise populaarsus muudkui kasvab, kätt ette enam eriti ei pane. Seega jagasime nad kolme rühma, osad said suure seina peal ukerdada, osad boulderdada ja kolmas grupp proovis köielkõndi. Ja neid me siis roteerisime, üsna loogiline ülesehitus.

Aga 40 inimest korraga kantseldada … Nagu kombinaat, ausõna:

suur-sein

Kes veel ei teadnud, siis köielkõnd on ronijate seas üsna populaarne, põhiliselt ilmselt seetõttu, et ronijatele meeldib kõik, mille käigus saab kellelegi öelda “hoia mu õlut, ma tahan proovida” ja “ma näen küll, et matti pole all, aga mis siin ikka juhtuda saab”.

slackline

Tarmo näitas ette, kuidas boulderdamine käib (kahjuks pole mul pilti sellest, kuidas Sergei näitas ette, kuidas köielkõnd käib)

tarmo

ja kõik teised said proovida järele teha:

boulder

boulder

Ahjaa, ronimine on siin ilmas minu jaoks teisel kohal, esikohal on teiste inimeste paraadide niisutamine. Üks tüüp minu kõrval hakkas teistele rääkima, et alguses on jah esimeses köies raske ronida, aga kui aru saad, et võid ju nurga tagant ka võtta on kohe kergem (nii jõutaksegi valgustatuseni). Ma muidugi kasutasin juhust, et viisakalt selgitada, et pikas perspektiivis on eesmärk värviradu ronida, nii et nurga tagant saab võtta küll, aga võetavate nukkide arv jääb meil siin ikka ainult väiksemaks ja need nukid lähevad pisemaks ja teravamaks ja vastikumaks + mingil hetkel pead jala enamvähem kaela taha väänama, et mingit asendit võtta ja rõve ebamugav on, nii et ise ka ei tea, miks sa siin trennis oled üldse, kuni ikka mingi ime läbi end üles välja väänad. Nad ütlesid vist:”Oi.” Selline minimalistlik lähenemine ja sellega meie jutt ka lõppes. Ma mõtlesin, et see on nagu kutsikate reklaamtekst, et ütled “ah, need jubedad tõprad ainult lõhuvad ja laamendavad ja kusevad tuppa, nii tahaks endale ka ühte,” aga vist ei läinud päris nii. Hea on, et meil rühmad niigi täis on. Edaspidi tean, et lause “see on tegelikult täiega raske, valus ja rõve” ei ole see, millega tavainimestele midagi reklaamida.

Rasmus ja Triin Hispaania kaljudel

Triin ja Rasmus käisid augusti lõpus Lõuna-Hispaanias suvitamas. Järgnevalt kirjutavad nad paar sõna oma reisist.

Reis kestis meil 17.08–31.08 ning vaid tunnikese sõidu kaugusel meie elamiskohast (Benalmadena) asus üks Euroopa vingemaid ronimiskohti El Chorro: enam kui 650 rada, palju korralikult polditud multi-pitch radu nii algajatele kui ka tipptegijatele, meeliülendavad vaated ja mõnus Hispaania mañana ja baila-baila kultuur.

Kuna ilm oli esimestel päevadel kuni 35 kraadi, otsustasime esialgu aklimatiseeruda mereäärses baaslaagirs, käies aeg-ajalt rannakaljudel boulderdamas. Oma esimesed ronimised El Chorros tegime 22.08 varastel hommikutundidel, kaunil lubjakivi slabil.  Tööjaotus kujunes kaaluerinevuse põhjal. Triinul avanes võimalus leadida ning Rasmus koristas lõpus jaama.

dsc_0229

Valle de Abdalajis, Sector Central

dsc_0216

Taamal lookleb kuulus Camino del Rey, mis nüüdseks on muutunud turismiobjektiks

Avastasime oma elamiskohale veel lähemal asuva väiksema cragi kaunis Mijase külas, kus me veel mitmel päeval ronimas käisime. Mõnikord jäi jaama koristamine täitsa poole öö peale. Õnneks oli selleks olukorraks paigaldatud raja kõrvale valgustus.

dsc_0254

Mijas, Sector Pire sin Manos

dsc_0242

Vaade Mijase külale

dsc_0259

Triin crushimas 6a peal (Mijas, Sector Pire sin Manos, Derrape Por Llevar Tenis)

dsc_0265

Rasmus proovimas 7c+ algasendit (Mijas, Sector Entrada Gratis, Los Hippy No Van Tripy)

Meie kindlaks lemmikuks kujunes crag nimega The Ravine. Kui teistel crägidel olime ainsad ronijad, siis siin sukeldusime Hispaania lahedasse ronimise-subkultuuri. Radu oli seal raskusega 4+ kuni 7a ja enamus neist pikkusega 20-35 m. Päikest paistab terve päeva jooksul sinna vaid tunnikese.

dsc_0269

Mijas, The Ravine

dsc_0278

Mijas, The Ravine, Beat Skala Bein

Väärib veel mainimist, et El Chorro on tuntud ka kui üks parimaid hinna ja kvaliteedi suhtega sportronimise kohti. Näiteks saab Tallinna või Riia kaudu Ryanairiga Malagasse umbes 100 euroga edasi-tagasi lennata.. Küll aga tuleb teada, et Malaga lennujaama fantaasiarikkad töötajad võivad ekspresse ja karabiine näha ohtlike relvadena, mida teil salongi kaasa võtta ei lasta.

Ronimistreeningute üldinfo

Kel kõrvad, see kuulgu, kel silmad, see nähku! Siia postitusse koondame kõige olulisema baasinfo, mida nii uued ja hoogsad kui ka vanad ja väetid TÜ spordihoone kaljuronimistreeningute kohta teada võiksid.

Info treeningaegade, hindade ja treenerite kontaktide kohta leiab TÜASKi kodulehelt: http://sport.ut.ee/harrastussport/hs_alpinism/

Täpsustava teabena lisan, et sel hooajal on teisipäeviti ronimistreeneriks Tarmo, kolmapäeviti Sergei, reedeti Tarmo ja/või Priit ning pühapäeviti võimaluse korral üks kolmest treenerist. Juhul kui pühapäeval treenerit kohal pole, siis suurel seinal ronida ei tohi. Kergejõustikuareen ning jõusaal on pühapäeviti kasutamiseks avatud kell 18.00–21.00. Ühtlasi palun kõigil jälgida ka treeningute algus- ja lõpuaegu. Esimene treening leiab aset teisipäeval, 6. septembril kell 19.30–21.00. Sellele järgnevad treeningud toimuvad juba kodulehel toodud aegadel.

DSC_0458.JPG

Priit

IMG_4813.JPG

Sergei

DSC_0189.JPG

Tarmo

Edasijõudnute grupiga liitumise eelduseks on korrektse julgestustehnika valdamine ning eelnev ronimiskogemus. Juhul kui Te pole endas kindel, siis võiksite alustada algajate treeninggrupis. Kolmapäeviti ning reedeti on plaanis läbi viia mingisugusele konkreetsele teemale pühendatud treeningud, mis eeldavad treeningkava järgimist. Oodatud on kõik treeningulised, aga eelisõigus radade kasutamisel on neil, kes treenerite näpunäidete ning kavade järgi treenivad. Treeningkavad, teemad ning muu oluline info laetakse treeningu eel üles Cruxi blogisse. Operatiivse treeninginfo saamiseks soovitan kõigil treeningulistel liituda kinnise FB kommuuniga Tartu Kaljuronimisklubi Crux. Teisipäeviti ja pühapäeviti toimub vabamas vormis ronimine, kus kõik saavad enda äranägemise järgi radu proovida.

 

Ronimise populariseerimiseks viiakse sel aastal Spordinädala raames esmakordselt läbi kaljuronimise demotreening. Sündmus leiab aset 13. septembril kell 18.00–19.30 TÜ spordihoones (Ujula 4, Tartu). Treeningu paremaks läbiviimiseks lisan siia kõigi huviliste tarbeks kasulikku teavet. Esmalt soovitan kõigil huvilistel ja kindlatel tulijatel end kirja panna FB sündmuse lehel: https://www.facebook.com/events/795807413895138/

Hea oleks, kui huvilised tuleksid seina juurde treeningu algusajaks (18.00) kohale. Kõigile esmakordsetele huvilistele on demotreening tasuta. Ütlete lihtsalt spordihoone administraatorile, et tulite esimest korda kaljuronimist proovima ning Teid lastakse kenasti edasi. Selga võiks panna vaba liikumist võimaldavad spordirõivad, mis katavad küünarnukid ja põlved. Meie seinad on üsna abrasiivsed ning õige riietus aitab võimalikke marrastusi ja kriimustusi ära hoida. Jalga sobivad esialgu tihkelt istuvad ketsid või tennised. Jooksutossud pole parim valik, kuna nende ümar ninaosa ei võimalda täpset jalatööd. Meie „annetuskastist“ võib leida ronijate vanu susse, ent neid on äärmiselt piiratud koguses. Kõigile sealt kindlasti jalavarje ei jätku. Suure huviliste hulga tõttu jaotame treeningulised gruppidesse: boulderseina, suure ronimisseina ning vajadusel varustust, sõlmi ja ronimistreeningute olemust tutvustavasse teoreetilis-praktilisse gruppi. Teatud aja järel liiguvad grupid ühest tegevuspunktist teise. Eesmärgiks on kõigile osalistele vähemalt korraks kõigi tegevuste proovimist võimaldada. Kuna osalisi on tõenäoliselt palju, siis palun kõigil üksteisega arvestada ning järgida kõiki treenerite juhiseid ja korraldusi. Küsimuste korral ning lisainfo saamiseks võite kirjutada mulle: tarmo.kiik@gmail.com

TÜ_bsein.jpg

bouldersein

DSC_0123.JPG

suur ronimissein

Ma väga loodan, et mitmed teist leiavad endale uue lemmikspordiala.